Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2009 19:11 - Нона Йотова: Oбичайте и дай боже да бъдете обичани
Автор: rosibel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4173 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.06.2011 08:30


image
  

I Имам двама изключително важни мъже в живота си
I Съпругът ми е единственият, който ме познава 
I В най-добра форма съм, когато съм затрупана с работа

Наред с многобройните роли и активно присъствие на театралната сцена Нона Йотова е водеща на документална поредица за архелогия по БНТ. Сериозните ангажименти в театъра актрисата успешно съчетава и с изявите си на музикалната сцена. Тя е една от първите, която започна да пише и изпълнява етно музика. Стилът “Нона” може да се нарече етно джаз, може да бъде и New Age Wave, а вероятно най-лесно - World Music. “Музиката е по наследство от семейството на майка ми и по призвание, съдба или както искате го наречете, но се чувствам еднакво добре във всички сфери на изкуството.” Извън сцената и прожекторите Нона Йотова не мисли, че ще се намери някой, който може да я определи или да претендира, че я познава. С изключение на един човек – съпругът й.

Трудностите, които срещате в театъра, киното и телевизията? Къде има повече провокации?
Определено в театъра работата е най-много, защото е свързана с време за репетиции и с още много хора. Съчетава се талант с чисто занаятчийство и това не е обидна дума, просто за да правиш театър трябва да си професионалист. В музиката също опитът е от огромно значение. Много обичам, например, клубните си изяви, защото чрез тях се трупа опит, от една страна, а от друга именно в тези участия можеш да се освободиш от всякакви задръжки и притеснения, да импровизираш и да откриваш нови възможности на гласа си, да провериш силата си, защото едно сериозно пеене около 2 часа не е лека работа, но след това чувството е невероятно. Страхотна е симбиозата, която се получава между музиката и мен и между нас и публиката. А в телевизията предизвикателствата са огромни. От една страна научавам уникални неща и от друга ги предавам на зрителите, които са любопитни да ги научат.

Вие сте водеща на предаване за археология. Кое научно разкритие ви направи най-голямо впечатление?
Най-много ме впечатли фактът, че преди 8000 години тук на нашата земя е имало високо развита цивилизация 2000 години преди Египет и Шумер. В музея във Варна, в съдовете от Варненския некропол има керамика, изрисувана със злато, а за тази технология е необходим електрически ток.

Има ли роля - изиграна от вас, която се припокрива с вашия образ?
При професионалните артисти няма такова понятие „припокриване с образа“. Фразата: „Аз в предлаганите обстоятелства“ за мен може да важи само за 1-ви курс в театралната академия. 

image

Вие имате много ангажименти. Как ги степенувате?
Денят ми е много напрегнат. Непрекъснато съм на репетиции в театъра, подготовки за участия, записи. А освен карирера, имам и семейство – любим мъж и малък син, за които да се грижа. В театъра работата е най-много, защото е свързана с време за репетиции и с още много хора. Съчетава се талант с чисто занаятчийство и това не е обидна дума, просто за да правиш театър трябва да си професионалист. В музиката също опитът е от огромно значение. Много обичам, например, клубните си изяви, защото чрез тях се трупа опит, от една страна, а от друга именно в тези участия можеш да се освободиш от всякакви задръжки и притеснения, да импровизираш и да откриваш нови възможности на гласа си, да провериш силата си, защото едно сериозно пеене около 2 часа не е лека работа, но след това чувството е невероятно. Страхотна е симбиозата, която се получава между музиката и мен и между нас и публиката. 

Откъде черпите идеи за вашето богато творчество? Кое ви вдъхнова и мотивира?
Всичко. Цялата Вселена ме вдъхновява.

Думите, с които бихте описала българката днес?
Красива, амбициозна, талантлива, можеща, но за съжаление има и други думи – посредствена, без вкус и още една дума, но предпочитам да не я казвам – свързана е с най-древната професия. 

Определяте себе си като...?
Личност и жена.

Каква е Нона Йотова извън сцената и прожекторите?
Нона Йотова е Нона Йотова. Не мисля, че ще се намери някой, който може да я определи или да претендира, че я познава. С изключение на един човек – съпругът ми.

Най-важният човек за вас?
Има двама изключително важни мъже – мъжът и синът ми. Една уникална жена – майка ми. Един единствен и неповторим татко и съм щастлива, че имам приятелки. Имам Силвия Лулчева, Валя Войкова, Мария Статулова – голямо богатство нали?

Домът за вас е...?
Абсолютна крепост. Мястото където се чувствам спокойна и правя всичко възможно този дом да е уютен. Това е много важно за мен. Не бих могла да живея в студена, хромирана атмосфера.

Има ли идеално семейство, според вас?
Няма такова. Нали знаете как започва „Опа кафенина“: „Всички щастливи семейства си приличат, всяко нещастно семейство е нещастно по своему“. Великото нещо на семейството е, че двама души се събират и са готови да минат през нещата, които животът ще им поднесе, да се приемат един друг такива, каквито са!

image

Вашата рецепта за добро здраве?
В най-добра форма съм, когато съм затрупана с работа, а рецепта за здраве е да имаш богат душевен свят, да мечтаеш, да вярваш, да се учиш, да правиш планове. 

Полагате ли грижи за вашия безупречен външен вид?
Смятам, че красотата е вътрешно излъчване, но това не пречи човек да се грижи за външния си вид. Добрата фигура обаче не е самоцел и не трябва да вреди на здравето. Не вярвам в максимата: глад и всеки ден по два часа във фитнеса. Това не е реалният живот за човек, който работи. Не мога да си представя, че след като цял ден съм била ангажирана, като се върна в къщи ще се кача на пътеката или колелото – обичам да спортувам, но не винаги имам време за това.

Обичате ли да готвите?
Тук ще ви разочаровам - не готвя.

За финал, пожелайте нещо на нашите читатели?
Обичайте! Изпитвайте и излъчвайте любов и дай боже да бъдете обичани.

Публикувано във Вестник за дома - брой 30 /26.07-01.08.2007/

 



Тагове:   дай,   Нона,   обичани,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rosibel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1017083
Постинги: 85
Коментари: 12
Гласове: 262
Архив
Блогрол