Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2009 14:45 - Мая Димитрова: Малко хумор, много истина и предаването е готово
Автор: rosibel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14024 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.06.2011 08:24


image
I Разследващият журналист трябва да е съобразителен, а не нахален и груб
I Знам, че ако имам проблем Владо Береану ще ме подкрепи

Най-младият член на екипа на “Частен случай” Мая Димитрова започва като стажант в новините в края на октомври 2000 година. Още на втората седмица от престоя си в БНТ се запознава с Владо Береану и той се съгласява да я обучава. Мигновено Мая изоставя всичко останало и го следва по петите в продължение на година, бягала е от лекции, дори веднъж си тръгнала от един изпит, защото нейният учител й се обадил, че имат снимки. Скоро след това Владо Береану й предлага да работи в „Частен случай” и Мая веднага приема. Тя не е учила за журналист, завършила е Английска филология, но има уникалната възможност да бъде стажантка на Владо Береану. Останалите колеги от екипа са по-големи от Мая с повече от 25 години. Това понякога създавало комични ситуации. Особено в началото все я мислили за дъщерята я на режисьорката, я на оператора, дори са я питали дали не е дъщеря на Владо Береану. “Не, не съм. Нямам роднини в телевизията”, отвръщала Мая.
Какви са основните критерии, на които трябва да отговаря един разследващ журналист днес?
Разследващият журналист трябва да е съобразителен, да мисли логично и да бъде упорит, но не непременно нахален и груб. Истината може да бъде разкрита и с усмивка. Най-успешните ни предавания са правени с голяма доза хумор. Трудности винаги има, но те са преодолими. Срещаме се с много различни хора, и е важно да имаме усет дали даден човек лъже. Защото има случаи, когато хора се обръщат за помощ, но се оказва, че всъщност те са виновната страна и ако не го разбереш навреме, работата ти е напразна.
А защо прие да работиш за това предаване?
„Частен случай” е любимото ми предаване още от времето, когато бях ученичка. С една приятелка искахме да ставаме журналисти и аз често й обяснявах колко страхотно предаване е „Частен случай”. И съвсем естествено, когато един ден видях Владо в телевизията, направих нужното да ме забележи и той. Просто си попаднах на мястото. Щастлива съм, че участвах при създаването и на предаването „Студио Частен случай”.
Всеки частен случай ли се реализира в предаването?
Не, не всеки. Не се занимаваме с лични конфликти. Но ако имаш предвид дали всеки може да дойде да ни се оплаче, това е факт. В един ден ми се е случвало да бъда в парламента и оттам буквално с екипа хващаме гората. От един манастир ни се обадиха, че комуна от наркозависими изсича въпросната гора и ние отидохме да проверим. Току що беше валял дъжд и имаше кал до колене, операторът на няколко пъти се търкаля с камерата по склона, беше си преживяване.
Ще откроиш ли някое шокиращо издание на предаването?
Нашите предавания нямат сензационен характер. Целта ни е да решим реален проблем. Понякога по-скоро аз се шокирам от нежеланието на институциите да си свършат работата. Наскоро излъчих серия репортажи за това как се прави канализация по български способ. Близо до Кюстендил строители правят огромен изкоп по дължината на цяла улица – два метра дълбок и толкова широк. И не го обезопасяват. Живущите на улицата имаха страшни проблеми, един дядо беше паднал вътре, друг дядо повече от месец не можа да излезе от вкъщи. И на никой в общината не му пука.
Как ви се отблагодаряват хората?
Наистина се радвам, когато ми се обадят след предаване и ми кажат, че са доволни и се е получило добре. Понякога подаряват цветя, канят ме на гости, но още не съм се възползвала от тези покани.
Какъв според теб е светът днес?
Доста конкурентен и забързан. Има невероятно много възможности да постигнеш мечтите си. Част от хората, които ни се обаждат или ни пишат обаче, като че ли не успяват да се впишат в днешната реалност, не са адекватни на темпа, с който се движат останалите. Това са най-вече възрастни хора, които държавата и самият живот е поставил в безпомощно състояние.
Има ли резултат от вашите разкрития?
В голяма част от случаите резултат има. Предаването ни се ползва с доста голям авторитет пред институциите и дори само едно обаждане е достатъчно, за да има реален резултат.
Не се ли страхуваш, че някой може да ти навреди?
Една от най-впечатляващите заплахи, които съм получавала беше, че ще ме оскубят. Така се закани издателката на един жълт вестник, след едно мое предаване за дейността й. Тогава се подстригах и си реших проблема.
Медията осигурява ли ти гръб?
Засега не ми се е налагало да проверявам дали е така. Когато обаче имам проблем, знам, че Владо ще ме подкрепи.
Ти си популярна от малкия екран, но какво не знаят хората за теб?
Амбициозна съм, работата ми в предаването е важна за мен, но ми се искат още предизвикателства. Преди два месеца за пръв път участвах на медиен фестивал - “Българската Европа” - и спечелих Специалната награда. Иначе в живота съм… не ми идва лоша дума, а пък не върви да казвам само хубави неща. Зодия Лъв съм.
Разкажи ни за твоето семейство?
Не съм омъжена, нямам и деца все още. Но един ден ще имам момиче. Отсега съм намислила толкова неща, на които искам да го науча, че направо горкото дете. То ще реши какво да бъде, аз мога само да го посъветвам. За човека до мен – аз винаги съм влюбена в някого, това е постоянно състояние, чак ми става смешно понякога с какво упорство си търся белята.
Пожелай нещо на нашите читатели.
Пожелавам им любов, любовта те прави щастлив, а щастието – добър.

Публикувано във Вестник за дома




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rosibel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1017106
Постинги: 85
Коментари: 12
Гласове: 262
Архив
Блогрол